Kineziológia (stressz)oldás gyermekeknek

A kineziológia gyerekek számára is hatékony lehet a különböző mentális és érzelmi problémák kezelésében, például a félelem, a stressz, az önbizalomhiány, a tanulási nehézségek és a viselkedési problémák esetén.

Segíthet a gyerekeknek abban, hogy jobban megértessék az érzelmeiket, és jobban kezeljék azokat. Általában játékos, kreatív módszereket használok, a saját szintjük szerint egyénre szabva, melyek könnyebben elérhetővé teszik számukra a tanulást.

Az oldások hatására jobban megértik a saját testüket és az érzelmeiket, és jobban tudják kezelni azokat. A kineziológia hatékony lehet a gyerekek mentális és érzelmi problémáinak kezelésében, és javíthatja a viselkedésüket és a tanulási teljesítményüket. 

A mai gyerekek élete sokkal stresszesebb, mint a miénk volt. Annyiféle elvárásnak kell megfelelniük egyszerre, amivel nem biztos, hogy egyedül is meg tudnak küzdeni. Az egyik leggyakoribb gyermekkori pszichés probléma a szorongás, egy felmérés szerint minden negyedik iskolás gyermeket érint enyhébb formában.
Szorongásról akkor beszélünk, ha egy gyermeket mások számára természetes dolgok is félelemmel, stresszel töltenek el.

A szorongás jelei gyermekkorban:

  • agresszió, folyamatosan dühösnek érzi magát
  • rendszeres testi tünetek pl:hasfájás, fejfájás (egészségügyi problémák kizárásával) nem tud enni vagy wcre menni
  • feszülő izmok,
    izgága viselkedés, esetleg remegés, izzadás
  • nehezen alszik el, sokszor ébred, sírva
  • nehezen megnyugtatható, “anyás” gyakran sír,
  • nagyon érzékeny, ragaszkodik a saját kis rituáléihoz,
  • mindennek úgy kell történnie, ahogy ő szeretné
  • minden látható ok nélkül mérges
  • kudarckerülő, a legkisebb hibától is fél
  • nehezen koncentrál
  • jövőbéli események, új helyzetek miatt aggódik
  • fél bemenni az oviba, iskolába, barátokhoz,
  • látogatásokkor nem vesz részt a csoportfeladatokban, vagy elutasítja, vagy némán ott marad
    nem játszik a többiekkel, elkülönül
  • nem beszél idegenekkel, de akár ismerősökkel sem, nem akar el/bemenni a baráti összejövetelekre, szülinapokra
    folyamatosan a szülők, tanárok, társak, ovónők megerősítését keresi
  • gyakran mondogatja, hogy “mi van, ha nem tudom megcsinálni?”

Minél korábban és minél hatákonyabban kezeljük a gyermek szorongását, annál könnyebb túllépni rajta

A CÉL NEM A SZORONGÁS ELKERÜLÉSE, HANEM, AZ, HOGY MEGTANULJUK KEZELNI

Ebben segítenek eszközeim: